2002-2007 Διδακτορική διατριβή στην Κοινωνιολογία (Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης, ΕΚΠΑ)
2002 Εντατικό μεταπτυχιακό πρόγραμμα μεθοδολογίας (Essex University, Department of Government, U.K.)
2000-2002 Μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης: «Κοινωνιολογία και Πολιτική Επιστήμη» (Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης, ΕΚΠΑ)
1993-1997 Πτυχίο Κοινωνιολογίας (Τμήμα Κοινωνιολογίας, Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών)
Σταδιοδρομία
2024 Επίκουρη καθηγήτρια στο Τμήμα Κοινωνιολογίας της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Κρήτης
2022-2024 Επίκουρη καθηγήτρια στο Τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης
2021-2022 Διδάσκουσα βάσει του Π.Δ. 407/80 στο Τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης
2014-2022 Επίκουρη Καθηγήτρια στο Τμήμα Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών του Αμερικανικού Κολλεγίου Θεσσαλονίκης (ACT)
2018-2019 Μέλος Συνεργαζόμενου Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΣΕΠ) στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, ΕΠΟ “Σπουδές στον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό”
2017-2018 Διδάσκουσα στο πλαίσιο του προγράμματος “Απόκτηση Ακαδημαϊκής Εμπειρίας” στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Σπουδών του ΕΚΠΑ
2016-2017 Διδάσκουσα στο πλαίσιο του προγράμματος “Απόκτηση Ακαδημαϊκής Εμπειρίας” στο Τμήμα Κινηματογράφου στη Σχολή Καλών Τεχνών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
2014-2015 Διδάσκουσα βάσει του Π.Δ. 407/80 στο Τμήμα Κινηματογράφου στη Σχολή Καλών Τεχνών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
2010-2012 Διδάσκουσα βάσει του Π.Δ. 407/80 στο Τμήμα Κινηματογράφου στη Σχολή Καλών Τεχνών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
2009-2010 Διδάσκουσα βάσει του Π.Δ. 407/80 στο Tμήμα Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας στη Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
2008-2015 Διδάσκουσα βάσει του Π.Δ. 407/80 στο Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης στη Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Ερευνητικά Ενδιαφέροντα
Κοινωνιολογία του πολιτισμού, πολιτισμικές σπουδές, θεωρία και ανάλυση λόγου, νέες τεχνολογίες και ψηφιακά μέσα, ΜΜΕ, κινηματογράφος και λαϊκές κουλτούρες (popular cultures), φύλο και σεξουαλικότητα.
Επιλεγμένες Δημοσιεύσεις (αναλυτικά στο βιογραφικό)
Βιβλία
Κοσμά, Υ., Πεχτελίδης, Γ. (2012), Άγ(ρ)ια Παιδιά: Οριοθετήσεις της παιδικής ηλικίας στο λόγου, Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο (ISBN13 9789604583188)
Κιουπκιολής, Α., Κοσμά, Υ., Πεχτελίδης, Γ. (επιμ.) (2015), Θεωρία του Λόγου: Δημιουργικές Εφαρμογές,Αθήνα: Δαρδανός-Gutenberg (ISBN13 Χ29789600116809)
Άρθρα
Κοσμά, Υ. (2013), “Venus de Focus (…a couple of years later)”, Ελληνική Εταιρεία Πολιτικής Επιστήμης, Δίκτυο Ανάλυσης Πολιτικού Λόγου, http://www.democritics.net/discourse-analysis/wp-content/uploads/2013/10/kosma.pdf.
Pechtelidis, Y., Kosma, Y., & Chronaki, A. (2015). Between a rock and a hard place: women and computer technology. Gender and Education,27(2), 164–182. https://doi.org/10.1080/09540253.2015.1008421
Fessas, N., Kosma, Y. (2017), “Sexuality, Desire and Paranoia: The crisis of gender identity in greek film noir”, Filmicon, Athens: Eurasia Publications, http://filmiconjournal.com/journal/article/page/54/2017/4/5
Kosyfologou, A., Kosma, Y. (2019), “Sexuality in Youth (Greece)”, Bloomsbury Education and Childhood Studies, London: Bloomsbury. DOI: 10.5040/9781350996304.0007
Kosma, Y., Kosyfologou, A. (2020), “Gender in Youth (Greece)”, Bloomsbury Education and Childhood Studies, London: Bloomsbury. DOI: 10.5040/9781350996519.006
Κεφάλαια σε Συλλογικούς Τόμους
Κοσμά, Υ. (2008), «Εικόνες για το φύλο μέσα από τον ελληνικό κινηματογράφο του ’60»,στο Ρήγος, Α., Σεφεριάδης Ι. Σ., Χατζηβασιλείου, Ε. (επιμ.), Η σύντομη δεκαετία του ’60, Αθήνα: Καστανιώτης, σσ. 404-416.
Kosma, Y. (2012), “Gloves and Moustaches: Gender Relations in Greek Comedy of the Sixties”, Tzioumakis, Y. and Papadimitriou, L. (eds.), Greek Cinema: Texts, Forms and Identities, Bristol: Intellect Publishing και Chicago: Chicago University Press, pp. 55-69.
Κοσμά, Υ. (2015), “Οριενταλιστικές αναπαραστάσεις στον κινηματογράφο: Το παράδειγμα της ταινίας Γάμος αλά Ελληνικά” στο Κιουπκιολής, Α., Κοσμά, Υ., Πεχτελίδης, Γ. (επιμ.), Θεωρία του Λόγου: Δημιουργικές Εφαρμογές, Αθήνα: Δαρδανός-Gutenberg, σσ. 41-81.
Κοσμά, Y. (2020), “Το Λυκόφως του φεμινισμού”, στο Μπούνα, Α., Παπάνης, Ε. (επιμ.), Ταυτότητα Φύλου και Σεξουαλικότητα, Αθήνα: Ηδυέπεια, σσ. 133-144.
Κοσμά, Y. (2021),“‘Το είδα με τα μάτια μου!’ – ή τα ΜΜΕ, η κοινή γνώμη και η κοινωνική κατασκευή της πραγματικότητας”, Ενημέρωση και Δημοκρατία: Πρακτικά Συνεδρίου, Αθήνα: Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων, σσ. 63-72.
Κοσμά, Y. (2022), “Χώρος και ηθική την εποχή του Covid-19”, στο Μπούνα, Α., Παπάνης, Ε.(επιμ.), Διεπιστημονική Προσέγγιση των Επιπτώσεων της Πανδημίας Covid-19, Αθήνα: Ηδυέπεια, σσ. 178-190.
Kosma, Y., Gialatzis, V. & Diakoumakou J.E. (2022), “The tinderisation of romance”, στο Κατσαδώρος, Γ., Φωκίδης, Ε. (επιμ.), Η Ψηφιακή Λαογραφία και σύγχρονες μορφές του λαϊκού πολιτισμού: Αφετηρία και προοπτικές ενός νέου πεδίου, διαθέσιμο στο: https://ergastirioglossologias.pre.aegean.gr/?page_id=9, ISBN978-618-84330-6-9, σσ. 251-266.
Μεταφράσεις βιβλίων
Ballantine J. H. & Hammack F. M. (2015), Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης: Μια Συστηματική Ανάλυση [The Sociology of Education: A Systematic Analysis] (μετάφραση Υβόν Κοσμά και Γιώτα Κουρμενταλά-Νταμπράκη), Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο.
Willis, P. (2012), Μαθαίνοντας να δουλεύεις: Πώς τα παιδιά εργατικής προέλευσης αποκτούν δουλειές της εργατικής τάξης [Learning to labor: How working class kids get working class jobs] (μετάφραση Υβόν Κοσμά), Δαρδανός-Gutenberg.