
Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό (Ε.ΔΙ.Π.)
Επικοινωνία
Πανεπιστήμιο Κρήτης – Τμήμα Κοινωνιολογίας
Εγκαταστάσεις Γάλλου
741 00 Ρέθυμνο
Τηλ.:
e-mail: tmichel at uoc.gr
Ώρες γραφείου για φοιτητές/τριες
Σπουδές
- 2007: Διδακτορικό Δίπλωμα στις Επιστήμες της Αγωγής Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Κρήτης.
- 2000: Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Master in Education) στον τομέα Θεωρία και Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Κρήτης.
- 1995: Πτυχίο Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Κρήτης.
Σταδιοδρομία
- 1997-2001: Συμβασιούχος έργου σε προγράμματα του Εργαστηρίου Διαπολιτισμικών και Μεταναστευτικών Μελετών (ΕΔΙΑΜΜΕ)
- 2001-2014: Υπάλληλος ΙΔΑΧ στο Πανεπιστήμιο Κρήτης τοποθετημένη στο Εργαστήριο Διαπολιτισμικών και Μεταναστευτικών Μελετών (Ε.ΔΙΑ.Μ.ΜΕ.) του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, με αντικείμενο την οργανωτική και διαχειριστική υποστήριξη ερευνητικών προγραμμάτων
- 2009-2014: Διδάσκουσα με το Π.Δ.407/80 στο Π.Τ.Δ.Ε. Παν/μίου Κρήτης
- 2014-2025: ΕΔΙΠ στο Π.Τ.Δ.Ε Πανεπιστημίου Κρήτης με γνωστικό αντικείμενο Διαπολιτισμική Παιδαγωγική
- 2025: ΕΔΙΠ στο Τμήμα Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης με γνωστικό αντικείμενο Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
Ερευνητικά Ενδιαφέροντα
Διαπολιτισμική Εκπαίδευση, εθνοπολιτισμική, γλωσσική, θρησκευτική ετερότητα, εκπαιδευτική πολιτική, διαπολιτισμική ετοιμότητα και επικοινωνία, μετανάστευση, κοινωνική, οικονομική, εκπαιδευτική ένταξη μειονοτικών ομάδων.
Επιλεγμένες Δημοσιεύσεις
- 2024: Μιχελακάκη Θ. (2024). «Πολυπολιτισμικότητα και Πολυγλωσσία στην κατάρτιση των εκπαιδευτικών», στο: Β. Κάντζου & Μ. Αντωνίου (επιμ.) Διδάσκοντας τα Ελληνικά ως Δεύτερη Γλώσσα (σσ.356-377). Αθήνα: Gutenberg.
- 2021: Chatzidaki A., Kontogianni D., Michelakaki Th., Thomou P. (2021). “Raising language awareness and intercultural sensitivity in mixed classrooms”. In I. Papadopoulos & S. Papadopoulou (Eds.), Applied Linguistics research and good practices for multicultural and multilingual classrooms (pp. 55-75). New York: Nova.
- 2019: Kontogianni D., Michelakaki Th., Papalexopoulou E. (2019). “Albanian Families Leaving Greece: Narratives on Repatriation and the Sense of Belonging by Children and Teenage”. In J.A.Panagiotopoulou, L. Rosen, Cl. Kirsch, A. Chatzidaki (Eds.) (2019). New Migration of Families from Greece to Europe and Canada. A new Challenge for Education? (pp 129-150). Wiesbaden: Springer.
- 2018: Κοντογιάννη Δ. & Μιχελακάκη Θ. (2018). «Τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και το Δικαίωμα των Εθνοπολιτισμικά «Άλλων» στην Εκπαίδευση», στο: Β. Οικονομίδης & Θ. Ελευθεράκης (Επιμ.), Κοινωνιολογία και Παιδαγωγική της Δημοκρατίας και των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (σσ. 263-283). Αθήνα: Διάδραση.
- 2015: Μιχελακάκη Θ. & Φονιά Εμμ. (2015). «Η εμπλοκή αλλοδαπών γονέων στην εκπαιδευτική διαδικασία», στο Επιστήμες Αγωγής, θεματικό τεύχος 2015, (σσ. 267-280).
- 2014: Κοντογιάννη Δ., Μιχελακάκη Θ., Παπαλεξοπούλου Ε. (2014). «Φοιτητές με Μεταναστευτικό Υπόβαθρο. Βιογραφικές πορείες και αφηγήσεις του «ανήκειν», στο: Δαμανάκης Μ., Κωνσταντινίδης Στ., Τάμης Αν. (επιμ.) (2014). Η νέα μετανάστευση από και προς την Ελλάδα (σσ. 325-363). Αθήνα: εκδ. Αλεξάνδρεια.
- 2013: Kontogianni D., Michelakaki Th., Papalexopoulou E. (2013). «Students with Migration Background in the University of Crete: A Biographical and Factional Analysis», in Hellenic Studies, vol. 22, no2, autumn 2013, (pp. 173-203).