Επίκουρη Καθηγήτρια
Γνωστικό Αντικείμενο “Κοινωνιολογία του Πολιτισμού” ΦΕΚ 1677/13.07.2022 τ. Γ’

Επικοινωνία
Πανεπιστήμιο Κρήτης – Τμήμα Κοινωνιολογίας
Εγκαταστάσεις Γάλλου
741 00 Ρέθυμνο
Τηλ.: +302831077206
Fax: +302831077467
e-mail: yvonnekosma at uoc.gr


Ώρες γραφείου για φοιτητές/τριες:

Τρίτη: 12:00-13:30 και Τετάρτη: 11:30-13:00
Βιογραφικό σημείωμα

Σπουδές

  • 2002-2007 Διδακτορική διατριβή στην Κοινωνιολογία (Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης, ΕΚΠΑ)
  •  2002 Εντατικό μεταπτυχιακό πρόγραμμα μεθοδολογίας (Essex University, Department of Government, U.K.)
  •  2000-2002 Μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης: «Κοινωνιολογία και Πολιτική Επιστήμη» (Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης, ΕΚΠΑ)
  •  1993-1997 Πτυχίο Κοινωνιολογίας (Τμήμα Κοινωνιολογίας, Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών)

Σταδιοδρομία

  • 2024 Επίκουρη καθηγήτρια στο Τμήμα Κοινωνιολογίας της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Κρήτης
  • 2022-2024 Επίκουρη καθηγήτρια στο Τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης
  • 2021-2022 Διδάσκουσα βάσει του Π.Δ. 407/80 στο Τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης
  •  2014-2022 Επίκουρη Καθηγήτρια στο Τμήμα Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών του Αμερικανικού Κολλεγίου Θεσσαλονίκης (ACT)
  •  2018-2019 Μέλος Συνεργαζόμενου Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΣΕΠ) στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, ΕΠΟ “Σπουδές στον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό”
  •  2017-2018 Διδάσκουσα στο πλαίσιο του προγράμματος “Απόκτηση Ακαδημαϊκής Εμπειρίας” στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Σπουδών του ΕΚΠΑ
  •  2016-2017 Διδάσκουσα στο πλαίσιο του προγράμματος “Απόκτηση Ακαδημαϊκής Εμπειρίας” στο Τμήμα Κινηματογράφου στη Σχολή Καλών Τεχνών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
  •  2014-2015 Διδάσκουσα βάσει του Π.Δ. 407/80 στο Τμήμα Κινηματογράφου στη Σχολή Καλών Τεχνών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
  •  2010-2012 Διδάσκουσα βάσει του Π.Δ. 407/80 στο Τμήμα Κινηματογράφου στη Σχολή Καλών Τεχνών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
  • 2009-2010 Διδάσκουσα βάσει του Π.Δ. 407/80 στο Tμήμα Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας στη Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
  • 2008-2015 Διδάσκουσα βάσει του Π.Δ. 407/80 στο Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης στη Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Ερευνητικά Ενδιαφέροντα

  • Κοινωνιολογία του πολιτισμού, πολιτισμικές σπουδές, θεωρία και ανάλυση λόγου, νέες τεχνολογίες και ψηφιακά μέσα, ΜΜΕ, κινηματογράφος και λαϊκές κουλτούρες (popular cultures), φύλο και σεξουαλικότητα.

Επιλεγμένες Δημοσιεύσεις (αναλυτικά στο βιογραφικό)

Βιβλία

  • Κοσμά, Υ., Πεχτελίδης, Γ. (2012), Άγ(ρ)ια Παιδιά: Οριοθετήσεις της παιδικής ηλικίας στο λόγο, Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο (ISBN13 9789604583188)
  • Κιουπκιολής, Α., Κοσμά, Υ., Πεχτελίδης, Γ. (επιμ.) (2015), Θεωρία του Λόγου: Δημιουργικές Εφαρμογές, Αθήνα: Δαρδανός-Gutenberg (ISBN13 Χ29789600116809)

Άρθρα

  • Κοσμά, Υ. (2013), “Venus de Focus (…a couple of years later)”, Ελληνική Εταιρεία Πολιτικής Επιστήμης, Δίκτυο Ανάλυσης Πολιτικού Λόγου, http://www.democritics.net/discourse-analysis/wp-content/uploads/2013/10/kosma.pdf.
  • Pechtelidis, Y., Kosma, Y., & Chronaki, A. (2015). Between a rock and a hard place: women and computer technology. Gender and Education, 27(2), 164–182. https://doi.org/10.1080/09540253.2015.1008421
  • Fessas, N., Kosma, Y. (2017), “Sexuality, Desire and Paranoia: The crisis of gender identity in greek film noir”, Filmicon, Athens: Eurasia Publications, http://filmiconjournal.com/journal/article/page/54/2017/4/5
  • Kosyfologou, A., Kosma, Y. (2019), “Sexuality in Youth (Greece)”, Bloomsbury Education and Childhood Studies, London: Bloomsbury. DOI: 10.5040/9781350996304.0007
  • Kosma, Y., Kosyfologou, A. (2020), “Gender in Youth (Greece)”, Bloomsbury Education and Childhood Studies, London: Bloomsbury. DOI: 10.5040/9781350996519.006

Κεφάλαια σε Συλλογικούς Τόμους

  • Κοσμά, Υ. (2008), «Εικόνες για το φύλο μέσα από τον ελληνικό κινηματογράφο του ’60», στο Ρήγος, Α., Σεφεριάδης  Ι. Σ., Χατζηβασιλείου, Ε. (επιμ.), Η σύντομη δεκαετία του ’60, Αθήνα: Καστανιώτης, σσ. 404-416.
  • Kosma, Y. (2012), “Gloves and Moustaches: Gender Relations in Greek Comedy of the Sixties”, Tzioumakis, Y. and Papadimitriou, L. (eds.), Greek Cinema: Texts, Forms and Identities, Bristol: Intellect Publishing και Chicago: Chicago University Press, pp. 55-69.
  • Κοσμά, Υ. (2015), “Οριενταλιστικές αναπαραστάσεις στον κινηματογράφο: Το παράδειγμα της ταινίας Γάμος αλά Ελληνικά” στο Κιουπκιολής, Α., Κοσμά, Υ., Πεχτελίδης, Γ. (επιμ.), Θεωρία του Λόγου: Δημιουργικές Εφαρμογές, Αθήνα: Δαρδανός-Gutenberg, σσ. 41-81.
  • Κοσμά, Y. (2020), “Το Λυκόφως του φεμινισμού”, στο Μπούνα, Α., Παπάνης, Ε. (επιμ.), Ταυτότητα Φύλου και Σεξουαλικότητα, Αθήνα: Ηδυέπεια, σσ. 133-144.
  • Κοσμά, Y. (2021),“‘Το είδα με τα μάτια μου!’ – ή τα ΜΜΕ, η κοινή γνώμη και η κοινωνική κατασκευή της πραγματικότητας”, Ενημέρωση και Δημοκρατία: Πρακτικά Συνεδρίου, Αθήνα: Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων, σσ. 63-72.
  • Κοσμά, Y. (2022), “Χώρος και ηθική την εποχή του Covid-19”, στο Μπούνα, Α., Παπάνης, Ε.(επιμ.), Διεπιστημονική Προσέγγιση των Επιπτώσεων της Πανδημίας Covid-19, Αθήνα: Ηδυέπεια, σσ. 178-190.
  • Kosma, Y., Gialatzis, V. & Diakoumakou J.E. (2022), “The tinderisation of romance”, στο Κατσαδώρος, Γ., Φωκίδης, Ε. (επιμ.), Η Ψηφιακή Λαογραφία και σύγχρονες μορφές του λαϊκού πολιτισμού: Αφετηρία και προοπτικές ενός νέου πεδίου, διαθέσιμο στο: https://ergastirioglossologias.pre.aegean.gr/?page_id=9, ISBN978-618-84330-6-9, σσ. 251-266.

Μεταφράσεις βιβλίων

  • Ballantine J. H. & Hammack F. M. (2015), Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης: Μια Συστηματική Ανάλυση [The Sociology of Education: A Systematic Analysis] (μετάφραση Υβόν Κοσμά και Γιώτα Κουρμενταλά-Νταμπράκη), Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο.
  • Willis, P. (2012), Μαθαίνοντας να δουλεύεις: Πώς τα παιδιά εργατικής προέλευσης αποκτούν δουλειές της εργατικής τάξης [Learning to labor: How working class kids get working class jobs] (μετάφραση Υβόν Κοσμά), Δαρδανός-Gutenberg.